Strategija razvoja turizma Hrvatske do 2020. godine ostala je u ladici, i novac koji je u njezinu izradu uložen jednako tako je mogao biti bačen u vjetar, a glavni krivac je Ministarstvo turizma koje nije bilo dovoljno učinkovito ne samo u realizaciji strategije i provedbenih dokumenata, već i u organizaciji vlastitih kadrova koji su trebali provoditi taj strateški plan. Sve se to i još mnogo detalja o pasivnosti i neučinkovitosti javne uprave i ureda Ministarstva turizma, da iščitati u upravo objavljenom radu pod nazivom “Važnost jačanja kapaciteta u planiranju i upravljanju turističkom politikom i projektima u Republici Hrvatskoj” kojeg su izradili znanstvenici Tatjana Gredičak i Damir Demonja za Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO).
“Ključni razlozi zbog kojih se u proteklom razdoblju nisu realizirali strateški ciljevi i provela većina planiranih mjera definiranih Strategijom su: niska razinu stručnosti i kompetencija službenika na provedbi mjera turističke politike, nedovoljno angažirani ključni dionici te nedovoljna i neadekvatna međuresorna suradnja u okviru provedbe pojedinih prioritetnih mjera turističke politike definiranih Strategijom”, ističu autori te podsjećaju na niz propusta zbog kojih se hrvatski turizam suštinski nije mijenjao zadnjih 20 godina, pa niti u zadnjih pet u kojima su se promjene očekivale.
‘More’ propusta
Stoga ističu nužnost reorganizacije unutar Ministarstva turizma, kako bi se prvo osmislila, a potom realizirala strategija turizma u narednom razdoblju.
“U proteklih sedam godina na mrežnim stranicama Ministarstva nisu objavljene odluke o pokretanju izrade ili odluke o usvajanju akcijskih planova, nacionalnih programa te drugih strateških razvojnih dokumenta iz resora turizma, a, sukladno tome, ni izvješća o provedbi akcijskih planova Strategije, što je bila obveza resornog ministarstva prema Vladi Republike Hrvatske. Ministarstvo nije provelo ni planiranu komunikacijsku strategiju za provedbu Strategije, sa svrhom upoznavanja javnosti i različitih ciljnih skupina sa strateškim ciljevima. Također, Ministarstvo je jednom godišnje moralo prikupljene informacije o aktivnostima i ostvarenim rezultatima predočiti široj javnosti, što je također izostalo”, utvrdili su u autori.
Pucanj u prazno
Podsjetili su da je IRMO još 2017. godine u suradnji s tadašnjim Ministarstvom turizma proveo Vrednovanje u tijeku provedbe Strategije razvoja turizma, i već tada se pokazalo da se glavni strateški cilj definiran Strategijom neće ispuniti, s obzirom na dotadašnji tempo napretka. Kako je poznato, Strategija je predviđala jačanje hotelskog segmenta jačanjem investicijske konkurentnosti, stagnaciju privatnog smještaja koji donosi najmanju dodanu vrijednost, a u stvarnosti trend je upravo obrnut.
Novi Nacionalni plan za razvoj turizma trebao je biti predstavljen u srpnju ove godine. Nova ministrica turizma Nikolina Brnjac najavila je da prije toga treba usvojiti Nacionalnu razvojnu strategiju do 2030. godine koja je pred završetkom.
“Ona je iznimno važna za naše usklađivanje s prioritetima Višegodišnjeg financijskog okvira za razdoblje 2021. – 2027. te novog Instrumenta za oporavak Europske unije. Nakon toga krećemo s izradom novog strateškog dokumenta namijenjenog turizmu, koji će imati fokus na održivosti, proizvodima dodane vrijednosti te ravnomjernom razvoju. Prije svega, nova strategija mora biti provediva i s jasnim smjernicama te vremenskim okvirima koje ćemo pratiti i provoditi”, izjavila je nedavno Brnjac u Novom listu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu